PP – fotografie

 

    Fotit začal ve 12 letech, východoněmeckou Beirettou od tety Mirky, černobíle, 12 polí ve speciální made in NDR kazetě s filmem. Měl temnou komoru v šatně, s vývojnicemi lezl mezi kabáty do skříně, protože komora měla v temnotě výkyvy. V 26 začal dostávat za fotky první peníze, to už fotil Flexaretem a Zenitem E a malou Yashicou, dárkem z Rakouska, a pak další Yashicou, koupenou za svoje, a k ní pak koupil objektivy etc. a fotil kdeco. A „má v kufru“ titulky časopisů i reklamních fotek mrtě a reportážních a na webech a podobně.

Od 30 do 50 fotil hlavně soudní fotky do expertíz – padělky a originály značek, zboží a autorských děl, pro soudy, kriminálku ne z Las Vegas i pro vlastní přednášky na VŠ. A taky minimalismus, i když v té době se tomu ještě tak neříkalo, a pak věci, co mu lezly na nervy, všude, kam se vrtnul. Jistěže taky soukromé fotky, které jsou soukromé. S malým Nikonem se dá udělat spousta dobrých záběrů ve slušném rozlišení.

Od 50 se rozhodl fotit jen věci, které ho oslovují krásou a souladem a ne blbostí a špínou; hlavně minimalismus, co už se mu tak říká, a ptáky v zahradách a na vlastních krmítkách.

V 51 ½ znovu objevil krásu kaleidoskopů a teleidoskopů, a pak si začal stavět vlastní, kterým říká optoskopy: optické pomůcky k lámání světla a barev, a to vše k „chytání světla do krabičky“, k zachycení rotací a odrazů světel a barev a jejich vzájemných odrazů, a aby to bylo harmonické a krásné. Od 15. dubna 2020 začal, jako každodenní haiku, zveřejňovat jednu „optosku“ na svém FB profilu, několika FB veřejných i soukromých fórech a skupinách, a na webu Replica.cz. Stále, zatím nemá v plánu přestat, objevuje nové pohledy a staví nová pomocná zařízení.

Aniž to jakkoli plánoval, za tyhle fotky dostal řadu mezinárodních ocenění, v moderovaných fórech a soutěžích. A taky za minimalismus, který je asi jedním způsobem vidění věcí: v detailu, jednoduchosti, vteřině ticha.

Používá přístroje Nikon (stejně jako FBI) a řadu optických přípravků a pomůcek vlastní konstrukce.

 

PP – Fox Linder TM

 

Alter ego, vulgo trademark. Zrodil se jako literární pseudonym ke knize „K pět&dvaceti“ výstřižky z historie 8914, ISBN 978-80-905114-4-6, a začal dál žít jako kreslíř ručně kreslené typografie a často také deperspektivně kreslených „Vynálezů, které nedobyly svět“ - cyklu absurdního posunu stavu techniky směrem vpřed i do stran.

Dál se Fox Linder věnuje kresbě titulkově psaných sdělení, vlastních, odposlechnutých v TV, podle Františka Ladislava Čelakovského a jeho Mudrosloví národa slovanského v příslovích (1852), černobíle i s akvarelovou iluminací, v různých formátech a způsobech zveřejnění. Vystaveno například v Galerii Pomezí, Brno, v Café Steiner, Brno, na www.replica.cz

 

PP – literárně

 

Juvenilní poesie od 15, jak odkoukal řemeslo na kopírkách, malé vlastní náklady pro přátele a dívky, o kterých snil, ale ony netoužily po básníkovi. V 23 první oficiálně vydaná populárně-naučná kniha „Reklama a soutěž“, vycházející z doktorandské práce na PF MU u prof. Petra Hajna, DrSc., u TRIZONIA Praha, 1995, ISBN 80-85573-46-6, brožovaná, s obálkou, o níž neměl do autorského výtisku ani tušení. Neva.

Taky pohádka „O lakomém hostinském“ ve slavném časopise Sluníčko, poté v knize Pohádky ze Sluníčka, Mladá fronta, Praha, ISBN 80-204-0903-3; nečekané setkání na „papírových stránkách“ s Aloisem Mikulkou, Petrem Sísem a dalšími respectables. Fajn.

Výstavou „Příběhy srdce“ spojil vlastní básnické texty a fotografie, vystaveno v Městské galerii Moravské Budějovice, následně v Divadle Husa na provázku a v Café Lucerna v pasáži Lucerna v Praze,2003 – 2004.

Ve 42 spoluautor a výtvarník kuchařských knih pro speciální výživu Vařím s láskou - bez lepku, mléka, vajec a o 2 roky později Vařím s láskou – pečivo • moučníky • cukroví, hlavní autorka Zuzana Kobíková. Šest vydání první, dvě vydání druhé knihy.

V 46 alias Fox Linder „K pět&dvaceti“ výstřižky z historie 8914, ISBN 978-80-905114-4-6. Omezený bibliofilský náklad .

Taky na psacím stroji opsal spoustu samizdatů na stroji, nejvíc si pamatuje Hrabalovo „Obsluhoval jsem anglického krále“ a Orwellovo „1984“. Byl kvůli tomu tehdy i u výslechu na StB; dostal pár facek, ale psací stroj neidentifikovali.

Stále něco píše. Něco z toho zveřejňuje.

 

P.P. - grafik, výtvarník etc.

 

Obkoukal různé techniky a vyučil se řemeslu u n.p. TISK; v roce 1986 si vysloužil výuční list „tiskař na polygrafických strojích“.

Zkoušel koláže, kreslení do fotek, polévání papírů tuší, razítka, první kopírky, co pak nahradily spoustu tiskařů. Od prvních PC, kde se naučil T 602 a pak Windows a Corel a Photoshop a AI a dalších softwarů prošel poznáním, že jsou to jen nástroje, a že tužka a fotka, do které „se už nemusí sahat“ jsou mu bližší; potácení se v programech považuje za ztrátu času.

Jednou se kvůli větě „tiskař má stát u mašiny a ne se srát do grafiky“ v hospodě popral s tzv. „slavným grafikem“. Sral se a sere se do grafiky dál, někdy hůř, jindy lépe.

Něco přes rok copywriter a „kreativec“ pro GRAY Int., Praha, nadnárodní reklamku, která jej mnoho naučila. Kreativní ředitel DHP Production, projekty českých malonákladních automobilů Magma, Tvář města atd. Také 3 roky šéfredaktor firemních časopisů, dnes zcela bezvýznamných.

Postupně se začal věnovat tvorbě a koncepci značek – nejen logotypů, ale celkových řešení práce s označením, tvorbě slovních prvků značek, komunikaci s veřejností ve jménu značky, což,

v omezené míře, dělá dodnes, pro dlouhodobé klienty a značky, a pro ty, které považuje za zajímavou výzvu.

Věrný řemeslu odmítá hloupé trendy nečitelných, tenoučkých bezpatkových písem na barevných podkladech bez řádkového prokladu, texty návodů v nečitelném provedení, tištěné jen pro splnění zákonné povinnosti, blbé knihy a časopisy, které neznají základní princip: MUSÍ TO BÝT dobře čitelné, je to ČTIVO, tj. věc ke čtení, špatně čitelné NIKDO číst nebude, bolí z toho oči, bez ohledu na obsah. Kreténi bez vědomí obsahu, jděte se svými kecy o trendech a moderně do řiti. Have a good way!

 

PP – vynálezce a inovátor

 

PřeDeiTM – tepelně akumulační paraván Přehnil&Deiss; v soutěži E.on o ekologický výrobek roku 2014 nezvítězil, ale funguje, slouží podle očekávání. Zakázková výroba. Více na www.replica.cz

CaretubTM – osobní sedací vanička pro koupele a lázně intimních partií – v licenci vyrábí a prodává SKY-TEAM, s.r.o., více na www.caretub.eu

Další vynálezy ve vývoji a testování, dosud v režimu obchodního tajemství.

 

PP – konceptuálně etc.

 

Vzpomínka na první kolektivní výstavu, na terase tehdy Pionýrského domu v brněnských Lužánkách, coby člen dětského divadelního souboru PIRKO – hliníkový kastrólek, plný pěny na holení ze spreje s názvem Nic netrvá věčně, všechno pomine.

Posledních cca 20 let si vytváří poštovní známky, které si posílá a nechává posílat na pohlednicích a obálkách z celého světa; zatím byl jako platná známka muže s vousy uznán 14 státy světa.

Také staví ze zbytkových materiálů krmítka pro ptáky.

 

PP- herec?

PIRKO – dramatická výchova, Pionýrský dům, Brno, 80.léta 20. století / Dětské studio Divadla na provázku, Brno, několik zcela zapomenutelných rolí / CD studio – v režii J.A. Heidlera několik hlavních i vedlejších rolí v kolektivně autorských kusech / stafáže a komparsy v českých a slovenských filmech, detaily zapomenuty / role „Kněz“ v koprodukčním filmu Polski film, R. Marek Najbrt, 2012, na plátně poprvé společně s Johnem Malkovichem a dalšími slavnými herci.

 

PP-VŠ pedagog etc.

V letech 1998-2003 externí odborný asistent Psychologického ústavu FF MU v Brně, přednášel Psychologii reklamy.

V letech 2000-2017 externí odborný asistent na Katedře teorií a dějin umění, VUT Brno, předmět Autorská práva a předpisy související. Rovněž přednášející tyto specializace na soukromých i veřejných fórech.

V letech 1999-2015 soudní znalec KS Brno pro obor Ekonomika-ceny a odhady se specializací Autorská a průmyslová práva, ochranné známky, užitné a průmyslové vzory, licence, know-how, oceňování duševního vlastnictví, nekalá soutěž. Znalecká činnost ukončena na vlastní žádost o výmaz ze seznamu znalců z důvodu přesvědčení o naprosté marnosti znalecké činnosti.

Od roku 2006 patentový zástupce pro práva na označení a průmyslové vzory a Evropský patentový zástupce (CTMA); dosud, činnost přerušena v r. 2018 ze zdravotních důvodů.

Podle Osvědčení Ministerstva vnitra č.j.: BO-5990/1-PL-99 nebyl evidován jako estébák či jejich pomocník.

 

11.03.2021

P.P. v.r.

 

Replica.czJUDr. Petr Přehnil, Ph.D.

Doležalova 1880/3, 616 00 Brno / ČR /
Tel./fax: +420 541 211 949 • gsm +420 608 616 217
e-mail:
VillaSlunicko@volny.cz

Chcete mít některé z děl doma nebo v kanceláři? Neostýchejte se zeptat. / Do you want to have some of the works at home or in the office? Don't be ashamed to ask.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Chcete mít některé z děl doma nebo v kanceláři? Neostýchejte se zeptat.

Do you want to have some of the works at home or in the office? Don't be ashamed to ask.

Stránky provozuje:

JUDr. Petr Přehnil, Ph.D., patentový zástupce, zapsaný v Komoře patentových zástupců České republiky pod č.380, 

agenturní činnost, IČ 63379147, zapsaná u Magistrátu města Brna dne 03.10.1995